Tuesday 21 February 2012

Girl please behave yourself..

sometime it can be true...
Illustrasi nie aku perolehi daripada laman sosial terkenal dan terkemuka dunia FACEBOOK..aku tengok ramai yang asyik post benda nie dekat diorang punya status..mula-mula aku rasa keberatan untuk save gambar nie tapi setelah 2-3 kali berjumpa dengan gambar nie..temptation (godaan) untuk membicarakan dalam blog aku tak dapat aku hindarkan. Secara peribadinya aku tak pernah lagi berhadapan dengan situasi seperti ini ya la maklumlah orang single seperti aku. Tapi secara peribadinya kalau nak bercouple tue boleh je, tapi buat masa ini aku nampak lebih banyak keburukan daripada kebaikan. Tambahan pula, aku ini adalah jenis yang malas untuk membalas sms kerana ye la..aku nie jenis yang letak handphone merata-rata so kalau aku jenis yang bercouple..aku pun tak tahu berapa lama la korang nak makan hati dengan aku sebab tak balas sms.

Nak dipendekkan cerita, seperti yang anda semua ketahui aku kan tak kerja cuti semester so aku tengok cerita je la kan waktu cuti nie...n aku terjumpa satu adegan dalam rancangan realiti tv korea iaitu "RUNNING MAN" adegan yang hampir sama dengan ilustrasi di atas..so aku nak tanya la kat korang semua..betul ke korang sebagai perempuan suka buat perangai macam nie?. Kalau la macam nie, aku pun gerun nak bercouple-couple nie.Bukan la nak membajetkan diri nak perasan muka macam artis ataupun handsome tapi ye la buat persediaan bak kata pepatah "sediakan payung sebelum hujan". So girls apa cerita?..aku bagi peluang untuk korang membela diri.
A



Kalau korang tengok running man mesti korang tahu diorang nie sapa..bagi yang tak tahu nie "monday couple" yang di bintangi oleh GARY dan JI HYO. Dalam gambar A nie gary dah buat silap so dia pun minta maaf dengan ji hyo sebab so dia cakap " JI HYO I'M SORRY"
B
 So dalam B gambar nie pula ji hyo balas kat gary " FORGET ABOUT IT" maknanya perempuan tue marah la kat dia dan tak nak ambil peduli pasal benda tue..bila aku tengok adegan nie dalam rancangan realiti tue tiba-tiba aku teringat ilustrasi kartun tadi, yang peliknya aku gelak dan senyum sendiri..ye la menunjukkan illustrasi kartun tu dibuat berdasarkan realiti bukannya sekadar direka-reka. so maknanya ada kebenaran la di sebalik gambar kartun tue.

P/S: Dunia nie penuh dengan cara yang tersendiri untuk membuatkan kita untuk membuatkan kita  tersenyum sendiri kan tapi sayangnya ia tak kekal lama.
 

0 comments:

Post a Comment

  • Get widget here

    Facebook !!!

    https://www.facebook.com/fakhrur.razi.56
  • Hubungi saya

    Jika ada sebarang pertanyaan,boleh hubungi saya di raz_blaze92@yahoo.com
  • Follow jom !!!

    https://twitter.com/raz_blaze
  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...