Tuesday 21 February 2012

Quote yang Best & bermakna untuk Aku #1

Kali nie aku nak post quote yang aku print screen dan aku sinpam dalam laptop aku..tapi sayangnya aku still nak simpan quote nie lagi..tapi memandangkan benda nie menyemakkan pemandangan laptop aku, so aku decide untuk publish benda nie kat blog.Kadang-kadang aku tertanya-tanya dekat diri aku sendiri kalau aku publish pic2 nie boleh ke readers aku still terima aku sebabnya aku tak nak la terlampau extereme kan..TAPI sebab dah puas fikir dan memandangkan blog ini adalah hak mutlak aku, so aku decide untuk publish juga benda nie.
So korang semua enjoy la ye dengar explanation aku ye...
Tak semua benda yang kita harapkan akn tercapai..
Gambar kat atas nie selalu terjadi kat kita..kita selalu berharap hidup kita sentiasa indah tapi kadang-kadang tak semua tu berlaku macam yang kita nak..baru-baru nie aku mula memahami hakikat bahawa ujian dan dugaan ini adalah lumrah kehidupan..walaupun apa yang kita harapkan tidak kesampain tapi kita harus redha denga ketentuan ALLAH..bukanlah dengan memahami maksud di sebalik kata-kata nie kita tak boleh nak meletakkan harapan yang tinggi terhadap apa yang kita usahakan, cuma ingat apabila kita tak dapat apa yang kita harapkan jangan cepat sangat melatah sampai lupakan tuhan.


Mungkin ada yang mengatakan "Senang la kau cakap,sebab benda nie tak kena kat batang hidung kau kan?." tapi kita kena ingat semua orang pernah melalui kesusahan tu cuma tahap kesusahan kita tu je yang berbeza dan macam mana penerimaan kita terhadap masalah kita tu. Kalau hati tu tak dapat nak dipujuk juga pejam mata dan korang tanya diri korang balik..

"Siapakah aku untuk melawan takdir ini,sedangkan Nabi Muhammad S.AW pun diuji?."


Kalau korang dapat jawab persoalan ini maka teruskanlah tapi ingat korang sebenarnya sedang mempersoalkan kredebiliti pencipta alam ini.
renung-renugkan..
Pasal quote nie pula, aku selalu nampak kalau Facebook tu friends 3-4 ribu..mungkin bukan semua orang la macam tu tapi metaforanya begitu la..kawan tue beratus-ratus n kadang-kadang aku tertanya-tanya korang pernah ke chat dengan individu tu. To be honest, aku sendiri even kawan yang ada 4 ratus nie pun tak terlayan, entah la korang macam mana..tapi kalau ada yang mampu layan semua kawan-kawan dia dalam FB/twitter or yang sewaktu dengannya aku memang tabik hormat la.


Aku sendiri secara jujurnya, ada orang yang ADD aku kat laman sosial tue aku tak approve, alasannya simple bukan aku nie manusia yang sombong, takbur tapi aku tidak percaya kepada perhubungan alam maya yang tidak bertentang mata nie..kalau kita nak berkawan bagi aku, aku perlu berjumpa dengan orang tue dulu..bertegur sapa dengan dia tengok perangainya macam mana sebab prinsip aku kalau kita tengok mata dia,secara tak langsung kita boleh baca personaliti dia macam mana.Ingat lagi satu pepatah nie dan aku tak mahu hidup aku dikelilingi kawan-kawan macam nie..

       "Kawan ketawa beribu-ribu,tapi kawan untuk menangis tiada siapa yang sudi"
Selalu terjadi kat diri aku..
Last but not least, benda macam nie selalu terjadi kat kita kan..tak payah nak bohong semua orang pernah mengalaminya macam aku bila aku buat salah dan orang mengungkit-ungkit pasal benda itu...waktu tu aku rasa nak pijak-pijak je orang tue tapi memikirkan kewarasan akal nie terus batal niat tu.Tapi bila kita betul tak de la orang nak ingat pula kan.

Tapi benda nie sebenarnya mengajar kita bahawa tiada orang yang tak pernah buat salah dalam dunia ni bak kata orang-orang yang banyak makan garam..
                              "Bumi yang mana,tak pernah ditimpa hujan"


P/S: Kalau nak aku buat lagi quote2 macam nie tolong bagi sokonga sikit dengan bagi komen kat bawah nie supaya aku bertambah rajin untuk menulis..okay.

0 comments:

Post a Comment

  • Get widget here

    Facebook !!!

    https://www.facebook.com/fakhrur.razi.56
  • Hubungi saya

    Jika ada sebarang pertanyaan,boleh hubungi saya di raz_blaze92@yahoo.com
  • Follow jom !!!

    https://twitter.com/raz_blaze
  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...