Thursday 4 August 2011

Rakyat Malaysia..Prihatinkah Anda ????

Salam Sayang kat u alls...Hari nie aku nak cerita kisah masyarakat Malaysia di tanah nusantara yang tercinta nie (wow dramatis tak ayat aku)..kalau korang tanya kat aku, ayat aku sure tahap patriotik sangat...
Jom kita bongkar..tahap keprihatinan rakyat Malaysia nie....pertama sekali kalau korang tanya aku tahap keprihatinan rakyat Malaysia nie..aku akan jawab half-half tue ada la...tapi tak semua daripadanya yang prihatin..n hari nie aku nak cakap pasal orang-orang yang tak prihatin tue la...
Hmmm..kena tarik nafas panjang-panjang dulu..okay kalau cerita korang semua jangan la marah aku sebab aku takut nak masuk lokap ngan ISA nie sebenarnya...so jangan report2 yek...
Kenapa aku cakap macam nie, aku nie sebenarnya bekerja kat sebuah stesen minyak terkemuka negara iaitu..Petronas memang kalau korang tak pernah dengar,baiklah korang mengucap balik,korang duduk kat mana...korang semua tahu tak kat tempat aku kerja nie mengemop lantai ini adalah satu kemestian,kalau tak mop lantai tue memang sahaja la cari chance untuk di marah dengan bos..okay untuk dipendekkan cerita..kat dalam petronas nie adalah mesin atm iatu cik rimau maybank dengan cik cimb bank..kiranya dalam tempat tue ada la 4 mesin atm...semestinya lah tempat aku mop melalui kempat-empat mesin atm nie..kalau tak bersiap nak dengar leteran...so untuk mengelakkan para pelawat yang datang daripada terjatuh kerana kelicinan,so aku pasang la tanda caution WET FLOOR tue..
Korang semua tengok betapa prihatinnya aku kat para pelawat yang cuma datang nak bayar harga minyak..punya la aku ambil berat..hehe sebenarnya takut kena marah ngan bos je..aku pun pasang la..tapi bila diorang masuk je,terus pergi straight kat bank yang tempat diorang nak keluarkan duit..wei aku dah pasang caution sign kan..lantai tue pun tak kering lagi..korang tak nampak ke..kalau boleh aku nak jerit je "kat tempat tue dah caution sign,tak nampak ke???",dah ada tapak kaki..kalau sikit tak pa la..nie banyak pulak tue..dah kena mop balik..kalau sorang dua tak pa la..nie banyak pulak..
Alasannya sebab malas nak beratur panjang,busy la,kejar masa..& yang paling teruk ialah tak kena caj RM 1 sebab keluar duit kat bank tue..ye la kalau pengguna kad cimb bank keluar duit kat cik rimau maybank,of course la kena caj..betul tak..tapi bukan itu yang penting..sikap timbang rasa tu yang penting...kesian kat aku..
Nie yang kes kedua pula...okay satu hari PETRONAS tempat aku kerja tue buat lah renovation..ye la ikut prosedur petronas,semua stesen kena tukar syiling bumbung yang lama kalau dah buruk sangat..so bermula la segala kerja tue pada satu hari...nak dipendekkan cerita..kalau kerja renovation berjalan,pelannggan tidak dibenarkan masuk untuk membeli barang-barang,keluarkan duit dari mesin atm & etc...
So kita orang diarahkan untuk tidak membenarkan  para pelanggan masuk,so Kak Ida tempat aku kerja tue pun menampal tanda nie.
   "Dilarang Masuk,Kerja-kerja    Pengubahsuain Sedang Berjalan"
 Tapi ada la juga insan-insan yang kuran memahami..masuk ke dalam kedai tue..maka bermula sesi kaunseling nasihat-menasihati,kena beri kaunseling sebab apa kalau jadi apa-apa kat customer nanti kita kena tanggung..ada gak yang tak nampak tanda sign yang aku gantung..main straight je masuk..haha nak gelak pun ada tau..ye la macam budak-budak ribena la pulak...tak reti membaca ke...hahahaha....
Ok la u all, aku malas nak berleter panjang..sampai mati pun tak abis...
p/s:Rakyat Malaysia sekarang sangat prihatin..ye la tadi aku baru terperasaan pasal kisah Ally Iskandar putus tunang banyak kat wall aku...haha...kalau itu memang prihatin..bab-bab yang konterversi perlu diberikan perhatian betul tak,guys n girls..u alls kan memang minat gosip kosong yang membazir masa nie...


0 comments:

Post a Comment

  • Get widget here

    Facebook !!!

    https://www.facebook.com/fakhrur.razi.56
  • Hubungi saya

    Jika ada sebarang pertanyaan,boleh hubungi saya di raz_blaze92@yahoo.com
  • Follow jom !!!

    https://twitter.com/raz_blaze
  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...