Wednesday 24 August 2011

Bersyukurnya Aku...

Baby pun reti nak bersyukur....
Alhamdullilah,hari ini genap la umur aku 19 tahun...birthday aku jatuh pada 25 OGOS tahun nie bersamaan 25 ramadhan...dulu aku ingat lagi malam nie..aku kena prank ngan kawan-kawan sekelas aku..aku kena baling tepung dengan telur lagi..bila aku balik bilik..puas aku nak cuci baju aku yang kena baling ngan telur..penat tangan aku bilas dengan air,waktu tue aku memang naif... mudah sangat percaya kata-kat orang,tapi pengalaman mendewasakan kita betul tak???..tapi aku bersyukur kerana walaupun aku nie tak sebaik mana..still ada orang yang ingat aku...malas aku nak membebel panjang tapi aku nak ucapkan terima kasih sangat kepada emak aku yang telah melahirkan aku,melayan kerenah aku,mendidik aku..mendengar segala masalah aku..
Kalau emak aku baca blog nie..memang aku nak cakap terima kasih sangat-sangat sebab sudi membesarkan aku yang banyak songeh nie..selalu tolong buatkan bekal aku untuk bawa ke tempat kerja pada bulan-bulan puasa...walaupun kadang-kadang aku nie tak habiskan makanan yang emak aku bungkuskan..terima kasih juga sebab sudi tolong dengar luahan hati aku..ingat lagi waktu nak masuk SBP (Sekolah Berasrama Penuh) aku menangis sekuat-kuat hati aku..n then aku memberontak nak larikan diri daripada rumah...terima kasih sebab sabar dengan telatah aku nie..walaupun aku kadang-kadang kurang ajar dengan mak aku...bila aku ingat balik aku rasa menyesal sangat...n then bila aku recall balik itu semua sebenarnya demi kebaikan aku juga....
Teringin kek macam nie....

Hari ini aku rasa happy sangat...mak aku masih ingat tentang birthday aku...walaupun aku tak mention kat siapa-siapa pun dalam family aku..korang ingat lelaki nie tak de soft spot ke..common semua lelaki ada,cumanya tak nak tunjuk je...ye la lelaki kan selalu dianggap kuat,pemimpin keluarga so kena la nampak tabah...tak boleh nak tunjuk dia punya kelemahan dia.
Credit to LUV ISLAM....
Terima kasih emak sebab tolong jaga aku waktu sakit...walaupun kadang aku ini meminta macam-macam dengan emak..korang semua ingatlah apa yang emak kita lakukan itu semua demi kebaikan kita...jangan jadi anak derhaka..aku tengok sekarang ramai anak-anak derhaka..bukan lah aku nak mengata diri aku nie bajet bagus ke apa...tapi based on aku punya observation ramai anak-anak pada masa kini suka hantar emak dengan ayah diorang ke rumah pusat jagaan orang-orang tua..apa-apa pun susah senang biarlah kita bersama..korang ingat tak..walaupun sesusah mana diorang,ada tak diorang tinggalkkan korang kat tepi jalan??? sebab tak mampu nak jaga korang...tak de kan..so fikir la sikit pasal tue...jangan terlampau lupa daratan sangat...hidup kita kat dunia nie tak lama..so berbuat baik la pada parents korang sementara ada chance nie..
Anyway,aku bersyukur juga kepada ALLAH sebab beri aku peluang untuk aku merasa hidup kat dunia nie..dapat kenal dengan kawan-kawan yang hebat-hebat yang ALLAH telah takdirkan..dapat memerhati kurniaannya,untuk beribadat kepadanya..dapat melihat pelbagai telatah manusia di dunia ini..walaupun kadang-kadang diri aku ini tidak sempurna..nobody perfect..but kita kena belajar la dari kesilapan kita...seperti pepatah mat saleh nie.."MISTAKE ARE NORMAL,BUT WHAT IS WEIRD IS WHEN NOBODY LEARN FROM THE MISTAKES"..sorry la kalau grammar aku tak betul ia la budak baru nak berjinak-jinak dengan dunia mat salleh...
Aku nak share satu je video dari seorang v-logging yang aku rasa famous sangat iaitu MAT LUTHFI90 siapa yang selalu tengok dia of course la kenal kot..anyway sit back n then enjoy the show..
P/S:Bersyukur la sapa-sapa yang masih ada emak tue..cuba tengok kat rumah anak-anak yatim..diorang lagi kesian sebab dah tak ada emak..kesian gile..nie yang emak masih ada tue,sanggup hantar emak diorang pergi ke rumah jagaan orang tua..korang tak malu ke??? emak korang anak sepuluh pun dia boleh jaga,korang !! ibu seorang pun tak boleh nak jaga..sedar diri sikit "syurga itu di bawah tapak kaki ibu ".

2 comments:

  1. Happy birthday!

    Semoga hari2 mendatang mematangkan kehidupan anda.. =)

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir ! moga Allah memberkati segala yang kamu lakukan :)

    ReplyDelete

  • Get widget here

    Facebook !!!

    https://www.facebook.com/fakhrur.razi.56
  • Hubungi saya

    Jika ada sebarang pertanyaan,boleh hubungi saya di raz_blaze92@yahoo.com
  • Follow jom !!!

    https://twitter.com/raz_blaze
  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...