Monday 15 August 2011

Uniform Putih.....

Apa kabar semua,sori la aku sekarang terlampau menyepi..bukannya aku tak nak aktif dalam penulisan blog nie cumannya masa yang terhad menjadikan aku malas untuk menulis..tambahan pula,(ayat skema) aku kena kerja shif malam pulak untuk minggu nie..letih doe..masuk pukul 7 malam habis shif pukul 7 pagi...so apa kena mengena dengan entri aku kali nie..meh sini aku nak cerita...
Seriously aku memang tak cukup tidur sekarang!!!!

Well aku sure korang semua pernah melalui zaman persekolahan..betul tak????jangan nak kata korang tak pernah pergi sekolah.....yang tak pergi sekolah tue either korang malas or korang lari ikut pakwe/makwe kot..ye lah demi cinta,lautan api pun sanggup  direnangi....masing-masing mesti ada pengalaman manis zaman persekolahan..whatever it is,aku tak ambil port..nie bukan trip walking down to the memory lane..ni sesi aku nak bercerita guys..so sorry la kalau aku a bit sarcastic tentang benda nie...

Nak bercinta tu boleh...tapi jangan la hanyut dalam cinta yang fana ini..ingat cinta tue buta.

Ok masa kita sekolah dulu,kita ada satu uniform yang kita selalu pakai tiap-tiap hari..korang tahu tak benda apa?????..of course la baju sekolah..mak aku selalu pesan ko belajar la kat sekolah tue elok-elok,nie la baju yang ko pakai and the ko akan tentukan kau akan pakai baju uniform apa pulak pada masa depan..sama ada baju banduan yang macam zebra tue or baju yang macam doktor tue...or baju korporat ala-ala bussinessman tue,semuanya korang corakkan sejak korang berada di zaman sekolah...
Baju yang kita semuai pakai sebelum tukar ke baju....u alls lah decided.
Mesti korang ingat aku nie macam-macam kan..for sure aku rasa korang tengah kutuk aku..maybe korang kata "kau dah abis idea ke????,sampaikan benda nie pun kau nak jadikan isu"..sorry guys idea aku melambak-lambak lagi cuma aku tak de masa nak tulis aje...aku rasa terpanggil sebab aku rasa ramai budak-budak sekolah kat luar sana dah tak ambil kisah pasal dia punya pembelajaran.pergi sekolah cuma nak penuhkan kan kuota kehadiran aje,abiskan duit mak bapak,jumpa bf/gf untuk cakap "saya sayang awak"..then lepas tue balik..dalam kelas membuta bagai nak pengsan,time cikgu ajar bising dalam kelas..muka seposen aje bila cikgu mengajar...
Bagus,buat la benda macam nie tabiat...sure korang dapat 10 A++...

Woi, korang nie memang dah tak sedar diri ke??? ilmu tu penting la korang tahu tak..tersangat penting..kenapa aku cakap macam nie..ok aku nak cerita,lepas aku habis SPM aku kerja tahu tak...kalau anak datuk,tak kerja pun tak apa..ye la tue la the first time aku cari duit sendiri dalam hidup aku..waktu tue aku baru sedar,macam mana susahnya cari duit,gaji pula tak seberapa...aku dapat la dalam RM 600 ringgit..kalau Rm 600 ringgit tue bawak kat kedai,macam bawak 0.60 je,sekejap aje dah abis...

Duit macam nie bawak gie kedai,sekejap je dah habis...
Dah la aku kena marah dengan manager kalau aku buat silap..macam-macam lagi la..tapi aku bangga sebab aku pujuk diri aku.."sabar-sabar,ko bukan nak kerja lama pun kat sini...jap lagi ko dapat tawaran daripada UPU..apa lagi, angkat kaki la"aku sangat besyukur sebab lepas tu aku dapat tawaran sambung study kat UiTM..tapi point aku kat sini,ialah aku nak cakap kalau korang tak ada ilmu,kat tangan..korang senang-senang aje kena tindas..means bos korang nak marah pun boleh,sebabnya ko orang bawahan.... dia lagi la suka sebab dia boleh arah ko wat itu ini.
Aku kalau kena marah...macam nie la jadinya...
Kadang-kadang aku kesian gak,aku tengok ramai lelaki kat luar sana..hensem-hensem,muka boleh tahan la...tapi ilmu tak ade,malam-malam keluar lepak ngan member..kalau nak dibandingkan nisbah lelaki kat U di Malaysia nie,aku sure tak ramai,kalau ramai pun tue hah.spesies mat soft-soft nie..kalau nak ramai lagi pergi tengok kat pusat serenti..tue confirm ramai..n the kalau nak kahwin,duit nak cari kat mana???korang tak fikir ke kaum lelaki???.
Lelaki zaman sekarang....
Ilmu tu sangat penting,so please la korang y masih lagi duduk kat bangku sekolah tue..tolong lah belajar betul-betul..nak dapat biasiswa sekarang pun sakit tahu tak???..even korang dapat 9A macam aku nie pun belum tentu lagi (higlight diri sikit)..biarlah susah sekarang tapi masa depan tak merana...korang tidurlah pukul 4 pagi ke semata-mata untuk baca buku tue tak pa..janji pengorbanan tue berbaloi..
Kumpul la A+ tu banyak..sampai study pun tak tidur malam...
Sekarang aku sedar kenapa mak aku suka bising-bising kalau aku malas belajar,sebabnya untuk kebaikan aku jugak bukannya orang lain..macam aku cakap kat u alls sebelum nie kalau u alls tak ada kaitan dengan individu tersebut dari segi pertalian darah ke or so whatever..jangan harap dia nak nasihat ko,tengok-tengok tu boleh la...tegur tue HARAM la jawabnya...so korang fikirlah nak berubah ke tidak...nasihat aku,belajar lah betul-betul..hidup nie sekali aje,muda pun sekali aje...nanti kalau korang dah besar,nnti kalau jumpa ko punya kawan-kawan kau kat luar..diorang semua kerja hebat-hebat..n the waktu ko kerja biasa-biasa la pulak,aku sure kau malu nak jumpa diorang semua...malas la nak membebel panjang,ok la aku cabut dulu..

SALAM SAYANG DARIPADA AKU UNTUK KORANG SEMUA..HEHE

P/S:Aku baru aje lepas buka blog TERFAKTAB..n then aku baca la entry yang bertajuk "belajar mana penting?kahwin penting"..entry tue pasal seorang perempuan yang telefon kakak zara..perempuan tue bercerita la yang dia tak nak sambung belajar sebab dia nak kawin dengan dia punya bf..aku rasa perempuan tue tak de akal la..ye la belajar la dulu,kawin tu kemudian pun boleh..nak-nak dia punya bf tinggallkan dia,dah tak pasal-pasal..zaman sekarang semua nak pakai duit u all tahu ke tak???? "no money,no talk".

 


0 comments:

Post a Comment

  • Get widget here

    Facebook !!!

    https://www.facebook.com/fakhrur.razi.56
  • Hubungi saya

    Jika ada sebarang pertanyaan,boleh hubungi saya di raz_blaze92@yahoo.com
  • Follow jom !!!

    https://twitter.com/raz_blaze
  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...